عنوان :فروش و ارائه ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل پلی استایرن EPS

 

ساندویچ پانل پلی استایرن  به طور گسترده و فزاینده در ساخت و ساز ساختمان ها استفاده می شود . زیرا سبک وزن بوده، بهره وری انرژی کارآمدی داشته، زیبا و جذاب هستند و می توانند به آسانی مورد استفاده قرار بگیرند.

این پانل ها به عنوان اجزای مختلف در ساختمان های صنعتی و کارخانجات، در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار میگیرد. اما استفاده از آنها به دلیل توانایی آنها در بهبود عملکرد ساختاری و حرارتی خانه ها، به ساخت ساختمان های مسکونی نیز گسترش یافته است.

مواد جدید و ترکیبات جدیدی از مواد قدیمی در حال حاضر برای ساخت ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این مواد، پلی استایرن می باشد که امروزه به میزان بالایی در ساخت ساندویچ پانل ها بکار می رود.

 

پلی استایرن چیست؟

 

پلی استایرن به عنوان یک ترکیب هیدروکربنی طویل زنجیر، به دلیل نیروی کششی بین مولکولی بالا، در اثر حرارت دادن  به سرعت تغییر شکل داده و به دلیل این ویژگی ویسکوالاستیک به راحتی نرم شده و به شکل‌های گوناکون در می آید. پلی استایرن بر حسب کاربرد آن به سه شکل تولید می شود:

  • نوع معمولی GPPS : این نوع پلی استایرن به دلیل مقاومت حرارتی خوب، ضربه پذیری بالا، خواص دی الکتریکی و استحکام خوب، در ساخت وسایل برقی و الکترویکی، بدنه وسایل برقی، عایق برودتی بدنه یخچال و امثال این ها بکار می رود. این محصول در ایران با عنوان کریستال نامیده می شود.

ساندویچ پانل پلی استایرن

  • نوع مقاوم HIPS : این نوع پلی استایرن مقاومت بالایی در مقابل ضربه داشته، از این رو در ساخت بدنه لوازم خانگی و لوازم ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. در ایران تحت عنوان هایمپک نامیده می شود.

ساندویچ پانل پلی استایرن

  • نوع انبساطی (یونولیت) EPS : از افزودن عامل فوم کننده به پلی استایرن، EPS حاصل می شود که یک پلیمر سفید رنگ بسیار مقاوم و سخت می باشد. پلی استایرن انبساطی به دلیل عایق صوتی و حرارتی خوب، در ساخت ساندویچ پانل مورد استفاده قرار میگیرد. ساندویچ پانل پلی استایرن در پوشش دهی دیوارها و سقف ساختمان ها، سالن های صنعتی، کارخانجات و سردخانه ها مورد استفاد ه قرار می گیرد.

ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل پلی استایرن EPS یک مصالح ساختمانی نوین است که به طراحی و یکپارچگی ساختاری بسیاری از پروژه های ساختمانی کمک می کند. از دهه 1950، EPS به عنوان یک عنصر اصلی مواد عایق شناخته شده است، اما در دهه گذشته، کاربردهای جدیدی از آن توسعه یافته است.

ساخت ساندویچ پانل پلی استایرن یکی از کاربردهای این عنصر می باشد که امروزه در ساخت و سازها مورد استفاده قرار می گیرد.

در ساندویچ پانل پلی استایرن معمولا از فولاد به عنوان پوسته و پلی استایرن به عنوان یک هسته استفاده می شود. این پانل ها دارای مقاومت خوبی بوده و مزایای بسیاری در مقایسه با مصالح سنتی در ساخت و ساز دارند.

مزیت اصلی ساندویچ پانل پلی استایرن، قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن آن می باشد. سبک وزنی، سرعت بالا و راحتی اجرای آن در سقف و دیوار، ضربه پذیری،  مقاومت بالا در برابر زمین لرزه و صرفه جویی در مصرف آهن آلات از مزایای استفاده از ساندویچ پانل پلی استایرن در ساخت و سازها می باشد.قیمت ساندویچ پانل پلی استایرن ارزان تر از انواع دیگر آن میباشد.

کاربرد ساندویچ پانل پلی استایرن در دیوار

 

ساندویچ پانل پلی استایرن دارای کاربردهای زیادی در پوشش دهی دیوارهای ساختمان ها، کارخانجات، سالن های بزرگ صنعتی و پرورش دام و طیور ، سالن های پرورش سبزیجات و قارچ، انبار های ذخیره سازی و … هستند.  علت این امر عایق برودتی ساندویچ پانل پلی استایرن می باشد که باعث می شود تا از انتقال حرارت بین فضای داخلی سالن یا ساختمان با فضای بیرون جلوگیری نماید. این موضوع در خصوص سردخانه ها و فضاهایی که حفظ دمای داخلی بسیار مهم است، از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو برای پوشش دیوار سردخانه های مخصوص نگهداری میوه و گوشت و همچنین یخچال های صنعتی مخصوص مواد غذایی از ساندویچ پانل پلی استایرن استفاده می شود. اما با توجه به ساختار گلوله مانند هسته eps، دانسیته آن پایین می باشد و لازم است تا در خصوص پوشش دیوارهای سردخانه ها، از ضخامت بالای ساندویچ پانل epsاستفاده شود.

ساندویچ پانل پلی استایرن

کاربرد ساندویچ پانل پلی استایرن در سقف

از مهم ترین بخش های یک سازه یا بنا، سقف آن می باشد. معمولا اولین آسیب در یک ساختمان، به سقف آن وارد می شود. با توجه به اینکه سقف یا بام یک بنا، حفاظ آن در مقابل بارش باران و برف، رعد و برق و گرمای شدید آفتاب می باشد، بنابراین استفاده از مصالحی که بتواند مقامت و استحکام سقف ساختمان را برای سال های متوالی تامین نماید، بسیار حائز اهمیت می باشد. برای این منظور ساندویچ پانل های سقفی نیز همانند پانل های دیواری، طراحی و در جنس های مختلف همچون پلی استایرن، پشم سنگ و پلی اورتان تولید شده اند.

ساندویچ پانل پلی استایرن به دلیل مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت  و ضد حریق بودن آن برای پوشش سقف سوله ها و سالن های صنعتی، انبارها، ساختمان های ویلایی، سالن های بزرگ ورزشی، کارخانجات و کارگاه های صنعتی و امثال این ها، مورد استفاده قرار میگیرد.  ساندویچ پانل های سقفی  مشکلاتی که ایزوگام کردن و روش های حفاظتی سنتی دیگر که برای بام ها استفاده می شوند را ندارد.

یکی از مزیت های پانل پلی استایرن سقفی، تولید آن در ابعاد و ضخامت های متفاوت می باشد. بنابراین مطابق با متراژ سقف، فرم و مدل سقف و همچنین سلیقه مشتری، می تواند ساخته شود. ساندویچ پانل پلی استایرن سقفی به دلیل وزن کم، جابجایی راحت و نصب آسان و کم هزینه آن، بسیار مورد استفاده سازندگان ساختمان ها و تاسیسات مختلف قرار می گیرد.

خدمات شرکت ویرا در حوزه فروش و نصب ساندویچ پانل پلی استایرن

شرکت ویرا با توان و تخصص فنی افراد مجرب و با تجربه خود توانسته است پاسخگوی بسیاری از نیازهای صنعت ساختمان و حوزه ساخت و ساز باشد. در حال حاضر شرکت ویرا با داشتن نمایندگی ساندیچ پانل در تبریز، شیراز، اصفهان و مشهد و با اتکا به علوم و تخصص فنی مهندسان این شرکت، آماده ارائه خدمات مختلف در زمینه فروش و نصب  سقفی و دیواری،  clean room،  سردخانه، ساندویچ پانل پلی اورتان، ساندویچ پانل پشم سنگ، ساندویچ پانل پلی استایرن  و زیپ پانل و فروش ساندویچ پانل ترک ( نماینده رسمی داوود پانل و متا پانل ترک) با کیفیت عالی، در کمترین زمان ممکن و با نازلترین قیمت به هموطنان عزیز می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فروش و نصب ساندویچ پانل های سقفی و دیواری  و انواع  مختلف ساندویچ پانل و اطلاع از قیمت نصب ساندویچ پانل، با کارشناسان ما در شرکت ویرا تماس حاصل فرمایید.

ساندویچ پانل پلی استایرن

 

جهت اطلاع از قیمت روز ساندویچ پانل با کارشناسان ما تماس بگیرید