فهرست مطالب

بررسی انواع کانکس

کانکس

کانکس سازه پیش ساخته قابل حمل می باشد ، نکات مهم در خرید کانکس موارد متفاوت و گوناگونی را در بر می گیرد بسیاری از آنها از نظر شکل کاملاً به هم شبیه بوده ولی مساله کاربردی  در آن ها ساندویچ پانل و دیگر قسمت های متفاوت می باشد .

به همین دلیل با توجه به شکل و ظاهر آنها قابل تشخیص نیستند پیشنهاد ما این است که لیستی از مشخصات فنی را در یک کاغذ تهیه کنید در این صورت به آسانی
می توانید آنها را با هم مقایسه کرده و انتخاب مناسبی با توجه به نیاز تان انجام دهید
بعضا افراد با تجربه نیز هنگام خرید اشتباه می‌کنند و تنها ابعاد آن را در نظر می گیرند و در نتیجه بدون توجه به آیتم های دیگر کانکس بی کیفیت و با طول عمر کم خریداری می‌کنند سازه هایی که تنها در مدت کمی قابل استفاده هستند خرید باید بر اساس نظر کارشناسان بوده میزان سالم بودن کالاهای دست دوم تعیین کننده قیمت آن می باشد
این سازه  سبک بوده و به راحتی قابل جابجایی می باشد منظور ما از به راحتی این است که نسبت به دیگر سازه های سنگین قابل جابجایی باشد
کف این نوع سازه ها  اکثراً از نوع سرامیک بوده که نحوه اجرای آن به این ترتیب میباشد  ورق های سینوسی روی شاسی را در برگرفته و مطابق روش سقف عرشه فولادی در  ساختمان سازی ، بتن ریزی و سپس روی آنها سرامیک ها نصب می گردد در مرحله بعد از ساخت اسکله و بنای اصلی ، نوبت به اجرای جزئیاتی مانند رنگ‌آمیزی ،نصب درب ، پنجره ، سیم کشی در صورت نیاز بنا های گچی و غیره می باشد

پس از انتقال ویلای پیش ساخته و نصب در محل چرا که انعطاف پذیر نبوده و در اثر جابجای کلی ساده ممکن است از محل پیچ های خود خارج شوند به همین خاطر پین های گچی بعد از جابجایی و ثابت شدن محل کانکس نصب می گردد
متریال و مواد مورد استفاده در ساخت آنها ها باید طوری باشد که بتوان آنها را به راحتی حمل کرد اگر آنگونه که در بالا گفته شد علاقه به این کار داشتید به عنوان یک شغل پردرآمد می‌توانید روی آن حساب کنید .

در مرحله اول ساخت کانکس یک برنامه ریزی و خرید برای مواد اولیه نیاز است ابتدا باید نوع کاربرد آن مشخص شود تا مواد اولین و متریال را نسبت به مصرف انتخاب کرده ثبت سفارش اولین مرحله ساخت و تولید کانکس است در این مرحله ابتدا پس از تماس خریدار مشاوران با بررسی درخواست آنها و نیاز آنها و نوع مصرف کانکس نسبت به صدور پیش فاکتور اقدام می نماید که وابسته به هزینه می باشد.

نکته مهم دیگر هنگام خرید این سازه ها این است که در صورت بی توجهی در خرید کانکس دست دوم ممکن است مجبور باشید که هزینه هایی بیشتر از یک کانکس نو بپردازید
چون در این صورت نکات فنی همچون مصالح، محل قرارگیری پنجره و نورگیرها کاملاً در تناسب با محل قرار گیری سازه تعیین می شود، کانکس سرویس بهداشتی معمولا به صورت یک اتاق کوچک ساخته شده و درب آن به داخل سرویس باز میشود ،درب آن نیز از جنس ساندویچ پانل ساخته شده است .

سوالی که شاید خیلی ها می پرسند این است که آیا کانکس توانایی عایق  بودن در فصل گرما و سرما را دارد چون که ظاهراً جنس این سازه از آهن و فلز است که جذب کننده سرما و گرما می باشد جواب این سوال خیر است چون که دیوار و پوشش این کانکس از ساندویچ پانل می‌باشد ،ساندویچ پانل دارای یک هسته با فوم پلی اورتان یا فوم پلی استایرن یا پشم سنگ هست که عایق گرما و سرما می باشد.

تا این حد که یک ساندویچ پانل ۴ سانتیبا هسته پلی اورتان اندازه دیوار آجری یک متری عایق می باشد پس ساندویچ پانل  برای آن  خیلی مناسب می باشد.

و یکی از دلایل اصلی عایق بودن این سازه همین مورد است؛ این سازه ها سیار هستند و  به یک خودروی کشنده متصل هستند و با مالبندی که به خودرو متصل است  همچنین تمامی چرخهای کانکس سیار مجهز به ترمز های اتوماتیک می باشد تا در صورت ترمز وسیله کشنده این وسیله سیار به حرکت خود ادامه ندهد

کانکس کافی شاپ :

کانکس

امکانات کانکس کافی شاپ برای بسیاری از افرادی که در ابتدا برای شروع به راه اندازی این کسب و کار هستند این سوال وجود دارد که امکانات داخلی کانکس کافی شاپ چیست و نیاز به چه دستگاه هایی دارد.

امکانات داخلی این کیوسک چیست؟ امکانات کانکس کافی شاپ برای بسیاری از افرادی که در ابتدا برای شروع به راه اندازی این کسب و کار هستند این سوال وجود دارد که امکانات داخلی کانکس کافی شاپ چیست و نیاز به چه دستگاه هایی دارد.

یکی از مهمترین دلایل استفاده از یک کانکس نیز ویژگی آماده بودن و  سرعت نصب بالای آن  می باشد.هزینه ساخت کانکس به قیمت ساندویچ پانل هم بستگی دارد.

 

کانکس اداری ساده :

کانکس

موارد استفاده این نوع کانکس ها بیشتر تاسیساتی و صنعتی است،و امکانات خاصی در ان تعبیه شده است.و در شکلهای خاص تهیه و تولید می شوند،به عنوان مثال در بعضی از انواع کانکسهای تاسیساتی کف کانکس برای عبور کابل و …

در این نوع برعکس نمونه قبلی که اهمیت زیادی به زیبایی و نمای خارجی سازه داده می شد ، کاربری و اقتصادی بودن در درجه اهمیت اول قرار دارد و بنا به نوع درخواست ممکن است از نوع ساندویچ پانل ، کانکس کارگاهی ، دو طبقه ، پلان باز با پارتیشن های تفکیک شده و یا هر نوع خصوصیت دیگری باشد که تعداد کارمندان و نحوه فعالیت آنها مشخص کننده این خصوصیات می باشد و در ساخت آن محدودیتی از این نظر وجود ندارد. .
امروزه خرید کانکس به یکی از اصلی ترین نیازها در شرکت ها و سازمان ها و ادارات تبدیل شده است . در محل هایی که سکونت باید بطور موقت انجام گیرد،کانکس سریعترین و مناسبترین گزینه است.زمان ساخت آن بسیار کمتر از خانه است طوری که یک تا سه روزه می توان آن را آماده و  استفاده کرد.
در طراحی و تولید کانکسها می توان از :نقشه ها و ابعاد مختلف استفاده کرد.این ویژگی موجب کشش تمام سلیقه ها به این محصول شده است.

به علاوه در استفاده از کانکس ها به جای مصالح سنتی مسئله ی بهینه بودن آن ها نیز مطرح است. ارتفاع دیواره ها ،در واقع فاصله کف تا زیر سقف از داخل سازه اگر کانکس اداری با سقف شیب دار است در کوتاه ترین جا 2.2 متر و در بلند ترین جا 2.7 مناسب می باشد و اگر سقف صاف بوده و یا سقف کاذب دارد فاصله 2.5 تا 2.65 متر مناسب می باشد .

کانکس

این نوع کانکس ها به دلیل اینکه قیمت تمام شده ی آن را کاهش دهند و همچنین برای مدت زمان استفاده آن چیزی در حدود یک الی دو سال نیاز دارند مقرون به صرفه تر محسوب می شود .
پیمانکاران نیز که کارگاه های کوتاه مدتی را می خواهند تجهیز کنند برای کاهش هزینه های اولیه کانکس نگهبانی دست دوم را خریداری و به محل خود منتقل می کنند.
مهمترین کاربرد این نوع از کانکس ها در کارگاه های ساختمانی و عمرانی و همچنین برای ساکن کردن کارگران و پرسنل به طور موقت بیشترین کاربرد را دارند .

این دسته از محصولات طبق سفارش و نیاز شما مشتریان عزیز در اندازه ها و طرح های مختلف طراحی و تولید و در محل مورد نظر مشتریان عزیز نصب می گردد .

ویلای پیش ساخته

از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت کانکس ویلایی می توان به متراژ ساختمان، نوع مصالح استفاده شده  و تجهیزات استفاده شده در کانکس ویلایی اشاره کرد.
با توجه به ابعاد کانکس شاسی آن تعیین شده که معمولا از جنس آهن می باشد.

در صورت نیاز و بعد از آن نمای خارجی رنگ آمیزی و تمیز می شود و آماده بارگیری می شود. كانكس ویلایی در کوتاه ترین زمان ممکن تولید و آماده تحويل میباشد اما این در حالی است که ساخت بنای سنتی نیاز به زمان طولانی دارد.
کانتینر ویلایی را میتوان با متریال ها و به سفارش مشتریان به صورت سالنی، تک اتاقه، چند اتاقه، با سرویس بهداشتی و آبدارخانه تولید نمود. جهت سفارش کانکس های ۶ متری , کانکس دست دوم با کارشناسان فروش ویرا پانل  تماس بگیرید .
کانکس ۶ متری , کانکس ۶ متری , قیمت انواع کانکس ۶ متری نو و دست دوم ( ۶ meter conex) : یکی دیگر از محصولات کانکس ۶ متری است که در طرح ها و شکل های مختلفی طراحی و تولید می شود . این در صورتی است که نوع کارکرده و دست دوم حتما باید مورد بررسی و بازدید قرار گیرد.

علت استفاده و محبوبیت این کانکس ها مسئله ی زمان ساخت و تکمیل است که بسیار سریعتر از حالت بتونی و سیمانی است و همچنین مسئله ی اقتصادی !
اگر شما هم یک باغ و باغچه شخصی دارید که اوقات آخر هفته خود را می خواهید در آنجا به همراه خانواده سپری کنید اما زمانی برای ساخت و ساز ندارید و یا هزینه های ساختمان سازی که غیر قابل پیش بینی هست برایتان سنگین می باشد، بهتر است این ویلای پیش ساخته کانکس را انتخاب کنید تا در کمترین زمان صاحب یک ویلای 38/5 متری با امکانات کامل و کارا شوید. از جمله مزایای آن می توان به ساخت سریع با هزینه های مناسب و نیز پرتابل بودن (قابلیت جا به جایی) بودن اشاره کرد.
کانکس نگهبانی چوبی نوعی از کانکس نگهبانی نیز وجود دارد که نمای آن با چوب تزئین شده و بیشتر در مناطق سرسبز یا ورودی پارک ها از آن استفاده می شود.

آنچه مسلم است كانكس ویلایی قابلیت فروش مجدد به نقطه ای دیگر را دارد اما این در حالی است که ساختمان بر روی یک نقطه از زمين ساخته میشود و امکان فروش آن به صورت مستقل وجود ندارد.
با این حال باید به این موضوع اشاره کنیم که منظور از کانکس ۶ متری , کانکس در ابعاد ۶ متر مربع نمی باشد , کانکس ۶ متری به کانکس هایی اطلاق می شود که طول آنها ۶ متر و عرض آن ۲٫۴ متر است که در مجموع می شود ۱۴متر مربع , ولی معمولا فقط طول کانکس را در نامگذاری آن ذکر می کنند .