فهرست مطالب

مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز

دپو ساندویچ پانل

قصد داریم در این مبحث مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز را مورد بررسی قرار بدهیم.
همان طور که بارها اشاره کرده ایم ساندویچ پانل ها در برابر عوامل طبیعی و بیرونی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.
یکی دیگر از عواملی که این سازه ها در برابر آن ها از خود مقاومت نشان می دهد نویز و الکتریسته ای است که از طریق وسایل الکتریکی و تکنولوژی های وابسته به آن به وجود می آید است.
مطمئنا در این جا یک سوال پیش خواهد آمد این مسئله چه اهمیتی دارد؟ جالب است بدانید نویز و الکتریسته باعث بالا رفتن خطر آتش سوزی می شود.

بررسی مکانیسم مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز

 

در رابطه با مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز باید بدانید که برای عبور الکتریسته از اشیاء این الکترون های آزاد در آن شیء وجود داشته باشد.
در صورتی که دیوار یا پانل ها از فلز ساخته شده باشند جریان الکتریسته به آسانی از آن عبور خواهد کرد اما ساندویچ پانل ها به علت وجود لایه فلزی در کنار فوم پلی یورتان و پشم سنگ که این لایه باعث می شود که پانل ها در برابر الکتریسته مقاومت قابل ملاحظه ای از خود به نمایش می گذارد.

مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز

مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز به عنوان یکی از ویژگی های بسیار حائز اهمیت است که معمولا در ساختمان هایی استفاده می کنند که متقاضی ضریب ایمنی بالا در ساخت هستند به شمار می رود.
نکته ی قابل ملاحظه این است که عایق بودن در برابر الکتریسته حاصل تکنولوژی است که در زمینه ی تولید این پانل ها وجود دارد که باعث حفاظت از مال و جان انسان خواهد شد.
بنابراین استفاده از این نوع ساندویچ پانل در ساختار ساختمان ها به علت خاصیت عایق نارسانای آن خطر برق گرفتگی به شدت کاهش یافته و به عنوان محافظی برای برق گرفتگی در برابر وسایل برقی به شمار می رود.

مکانیسم مقاومت ساندویچ پانل در برابر نویز

در ادامه مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز باید بگوییم که انرژی صوتی بعد از اینکه از منبع خود فاصله گرفته و در مسیری که طی می کند و با انتقال انرژی به مولکول های هوا باعث می شود آن ها را دچار ارتعاش می کند و باعث شنیده شدن اصوات می شود.
ساندویچ پانل هایی که مجهز به خلل و شکاف هایی در قسمت هسته یا لایه فوم صدا وجود دارد باعث می شود که صدا در آن هسته ها باقی مانده و پس از آن سرعت انرژی که از امواج صوتی ساطع شده به انرژی گرمایی تبدیل می شود سپس انرژی گرمایی موجود به سرعت در فضا پراکنده می شود.
در کنار این مسائل مهم ترین مزیت مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز این است که به عنوان حافظ جان و اموال انسان ها به شمار می رود.

مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز در کدام نوع بیشتر مشاهده می شود

مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز

با توجه به اهمیت مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز و انواع مختلف این پانل ها این پرسش پیش خواهد آمد که کدام یک از انواع ساندویچ پانل در برابر الکتریسته مقاوم بوده و به زبانی دیگر از خاصیت آنتی الکتریکی بیشتری برخوردار است

این مقاله را نیز مطالعه کنید مزایای ساندویچ پانل در مقابل آجر.
ساندویچ پانل های پشم سنگ از الیاف معدنی تشکیل شده اند که از ساختار مرکب و بسیار سبک برخوردار است.
این سازه ها در دو قسمت بیرونی خود دارای لایه های فلزی بوده و در قسمت میانی آن نیز شامل یک لایه عایق نرم و کاملا سبک است.
این پانل ها از مواد اولیه ی کاملا طبیعی ساخته شده است و سازگاری بالایی با محیط زیست دارد.
در کنار این ویژگی ها از مزیت عایق یکپارچه برخوردار است وجود چیدمان عایق در سقف و دیواره ها باعث می شود که در برابر حرارت و دما همچنین الکتریسته از مقاومت بالایی برخوردار باشد.
این نوع ساندویچ پانل ها از سنگ بازالت ساخته شده اند که در کنار قابلیت عایق صوتی و حرارتی از تحمل دمایی بالایی برخوردار است این دما شامل 75+ درجه تا 30- درجه سانتیگراد بوده و نقطه ی ذوب آن 1300 درجه سانتیگراد گزادش شده است.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل های پشم سنگ

در کنار مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز این سازه ها از پایداری بالایی برخوردار بوده و مقاومت زیادی در برابر آتش سوزی دارند.
بیشترین کاربرد این مصالح در مکان هایی است که قابلیت عایق بودن برای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و این مکان ها شامل آزمایشگاه‌ها، استودیوهای صدابرداری، ایستگاه های مترو، به عنوان عایق صدا در بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، زیر ریل‌ها است.

هسته ی این ساندویچ پانل ها ز مواد سبک ساخته شده به همین دلیل باعث سبک وزن شدن این سازه ها شده است.

یکی از مهمترین ویژگی های این ساندویچ پانل ها این است که پشم سنگ موجود در آن نمی سوزد و از دمای ذوب بسیار بالایی برخوردار است این پشم سنگ ها باعث جلوگیری از آتش سوزی می شود.

علاوه بر این مزایا ساندویچ پانل ها از صرفه اقتصادی بالایی برخوردار بوده که به علت وزن سبک آن است دیگر ویژگی های این سازه ها حمل و نقل آسان آن است که باعث می شود حمل و نقل مناسبی داشته باشد.
علاوه بر این می توانیم این پانل ها را در رنگ های متفاوتی مشاهده می شود و متقاضیان می توانند بر اساس سلیفه و نیاز خود این پانل ها را انتخاب کنند.

ساندویچ پانل ها به عنوان سازه های بسیار مقاوم شناخته می شوند که در مقایسه با مصالح سنتی از استحکام بالایی برخوردار هستند این پانل ها به نسبت دیوارهای بتنی و آجری در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله بسیار مقاوم هستند و کمتر دچار ترک خوردگی می شوند.
خاصیت آنتی باکتریال این مصالح باعث می شود که محیطی بهداشتی ایجاد کرده و در برابر رشد باکتری و میکروب ها از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

مکان هایی وجود دارد که مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسته و نویز بسیار حائز اهمیت است این اماکن شامل گلخانه های هیدرو پونیک، ساختمان ، تاسیسات ، صنایع پالایشگاهی ، نیروگاهی ، صنایع غذایی را دارد در پایان باید بگوییم که این مصالح قابلیت بازیافت و بازگشت به محیط را دارند.