فهرست مطالب

 ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

ساندویچ پانل ضد خوردگی

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ این نوع ساندویچ پانل در مقابل زنگ زدگی، پوسیدگی ناشی از حرارت و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است.
با نگاهی موشکافانه به نمای انواع سازه ها متوجه خواهید شد که به مرور زمان نمای انواع ساختمان ها دچار فرسایش می شود. نکته ی جالب اینجاست که فرقی نمی کند مصالح از چه جنسی باشد.
ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی به عنوان یک مصالح مدرن است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ویژگی های ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی چیست

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی از سه لایه تشکیل شده است. جنس این نوع ساندویچ پانل از گالوانیزه، فولاد خام یا ترکیباتی از پوشش های آلی ساخته شده است باید توجه کنید که این مصالح از تنوع بالایی برخوردار هستند.
یکی از مهم ترین دلایل ماندگاری این مصالح به این است که در برابر خوردگی و پوسیدگی از مقاومت بالایی برخوردار است.

یکی از مهم ترین پرسش هایی که در رابطه با ساندویچ پانل ضد خوردگی این است که میزان مقاومت این پانل ها در برابرخوردگی چقدر است؟
به شکل معمول ضخامتی که برای سطح خارجی یا بیرونی ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی در نظر می گیرند 45 میکرو متر است.
به این ترتیب که پوشش ورق گالوانیزه 45 میکرومتر و پوشش آلی 25 میکرومتر است. البته یک نکته ی دیگر وجود دارد که این ضخامت بر اساس سفارش مشتریان می تواند تا ضخامت 200 میکرومتر باشد.
عوامل مهم دیگری نیز در ساختار ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی موثر است که شامل مقاومت بالا به گرما، رطوبت همچنین مقاومت بالا به اشعه ی uv است علاوه بر این،  مصالح مورد نظر از مقاومت مطلوبی در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی از خود نشان می دهند.

بررسی ساندویچ ضدخوردگی

ساندویچ پانل ضد خوردگی

اولین گزینه برای بررسی ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی مطرح است می توانیم این سازه ها را بر اساس سطح خارجی ورق های پوشش دهنده مورد بررسی قرار می دهند.

در حالت کلی پوشش این نوع ساندویچ به سه دسته تقسیم می شوند که شامل پوشش پودر. پوشش مایع ، پوشش فیلم است.
سطح خارجی این پانل های مقاوم می تواند به رنگ های مختلفی تولید می شوند این سطوح از کیفیت های متفاوتی برخوردار است.
سطح خارجی انواع ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی می تواند از جنس گالوانیزه یا آلوزنیک ، آلومینیوم باشد. این ورق ها را بر اساس محل کاربرد و استفاده ی آن در سطح بیرونی انتخاب می شود.
این نوع ساندویچ پانل علاوه بر ماندگاری بالا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کنند.

علت استفاده از ساندویچ پانل ضد خوردگی چیست

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی یکی از بهترین انواع پانل های با کیفیت و مرغوب است. ساختار این نوع  ساندویچ پانل ها از بهترین انواع ورق ها ساخته می شوند.
این مسئله باعث می شود که مقاومت  ساندویچ پانل ها در مقابل خوردگی بالا برود. در حال حاضر ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی به عنوان بهترین گزینه ی برای پوشش دیوارها و سقف های انواع سازه ها مناسب است.

کاربرد و استفاده از انواع ورق های آلوزنیک و گالوانیزه در کنار استحکام مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. برای بالا بردن کیفیت این سازه ها از فوم های عایق استفاده می کنند.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل ضد خوردگی چیست

اولین مزیت ساندویچ پانل ضد خوردگی این است که در عین سبک بودن از ماندگاری و استحکام بالایی برخوردار است.
این نوع پانل ها به علت وجود فوم های عایق در هسته ی پانل ها و همچنین ویژگی های مانند عایق بودن در برابر سرما و گرما همچنین عایق بودن آن باعث دوام و استحکام و ماندگاری بسیار زیاد آن می شود.

چه چیزی باعث می شود که ساندویچ پانل ها نسبت به مصالح دیگر برتری داشته باشند

ساندویچ پانل ضد خوردگی چیست ؟

اولین دلیل برتری ساندویچ ضد خوردگی قابلیت جا به جایی آسان این سازه ها است که علت آن سبک بودن این مصالح است.
از دیگر ویژگی های این مصالح در مقایسه به مصالح سنتی این است که از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار است.
عایق بودن این مصالح با استفاده از فوم های تزریقی است که از ترکیبات پیشرفته ای ساخته شده اند معمولا قسمت درونی ساندویچ پانل ضدخوردگی از جنس پلی ایزو سیونات و پلی استایرن، پلی اورتان سخت است که باعث می شود از اتلاف دما و نفوذ اصوات به درون سازه ها جلوگیری می کند.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم که موجب برتری ساندویچ پانل ها می شوند نمای ظاهری سازه ها است. افرادی که به دنبال نما های زیبا و رنگبندی های جذاب و متنوع هستید می توانید از پانل های پیش ساخته استفاده کنید این سازه ها در 12 طیف رنگی عرضه می شوند.

از دیگر ویژگی هایی که می توانیم برای ساندویچ پانل ها برشماریم مقاومت بالای آن به نسبت به ضربه و رطوبت محیط است  با توجه به وزن سبک این سازه ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این پانل ها در برابر انواع فشار ها  و ضربه های بیرونی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
همچنین از خاصیت آنتی باکتریال آن است که در برابر رشد انواع باکتری ها مقاوم است. این مصالح از ایمنی فوق العاده ای برخوردار هستند که شامل ایمنی در برابر آتش سوزی، مواد شیمیایی و غیره است همچنین این مصالح قابل بازیافت بازیافت بوده و از سازگار بی نظیری با محیط زیست برخوردار است از این مصالح در انواع صنایع استفاده می شود.

انواع پوشش های ضد خوردگی چیست

 

پوشش های ضد خوردگی معمولا بر پایه ی پلیمر ساخته می شوند که این پوشش ها به سه دسته ی پلی اورتان ها و پلی یوریا، اپوکسی هستند با استفاده از این سازه ها می توانید به مقدار زیادی در هزینه ها صرفه جویی می شود.
لازم به ذکر است که بدانید خوردگی باعث زیان و ضرر زیادی در سازه های مختلف می شود استفاده از محصولات مقاوم در برابر خوردگی باعث می شود سازه ی مورد نظر تا سالهای زیادی از ماندگاری و استحکام بالایی برخوردار خواهد بود این ویژگی باعث شده که ساندویچ پانل ها از استقبال زیادی برخوردار باشند.

قیمت ساندویچ پانل های ضد خوردگی را از ویرا پانل استعلام بگیرید .