فهرست مطالب

روش تولید و ساخت کانکس

یکی از موضوعات جالب توجه ای که در بحث ساختمان های پیش ساخته بسیار مورد توجه قرار می گیرد موضوع روش تولید و ساخت کانکس است. روش تولید و ساخت کانکس تقریبا در انواع این سازه ها یکسان است.
کانکس به یک یا چندین اتاقک پیش ساخته اطلاق می شود که در کنار یکدیگر قرار می گیرند.
یکی از مهم ترین دلایل استفاده از کانکس ها این بوده که این سازه ها قابلیت جا به جایی داشته و به دو دسته ثابت و چرخ دار تبدیل می شوند. این سازه ها کاربرد های مختلفی دارند معمولا نیز از ساندویچ پانل ساخته می شوند.

کانکس دو طبقه

متریال مورد استفاده در روش تولید و ساخت کانکس چیست

در گذشته در روش تولید و ساخت کانکس از فلزات استفاده می کردند اما امروزه انواع ساندویچ پانل به عنوان متریال غالب برای ساخت این سازه ها به شمار می روند.
برای زیبایی خارجی کانکس ها معمولا از دیوار کوب و کامپوزیت استفاده می کنند. همان طور که قبلا اشاره کردیم کانکس ها در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شوند.
نکته مهمی که در روش تولید و ساخت کانکس وجود دارد این است که این محصولات را براساس نوع و شرایط اقلیمی متریال به کار رفته در آن ها متفاوت و متعدد است جنس این مواد می تواند از آهن، آلومینیوم، پی وی سی، پلاستیک، چوب ، ساندویچ پانل باشد.

کانکس ها را معمولا به عنوان یک جایگزین مناسب برای اسکان استفاده کرد، با توجه به  اینکه محل اسکان برای افراد مختلف متفاوت است کانکس ها هم نیز  از تنوع بالایی برخوردار هستند.

بررسی مراحل و روش تولید و ساخت کانکس

پلان کانکس

 

کانکس ها نوعی ساختمان های پیش ساخته هستند که به شکل معمول برای اقامت موقت افراد در شرایط نامناسب اقلیمی و آب و هوایی به کار می رود. کانکس ها به شکل معمول به صورت آماده وجود دارند اما این امکان وجود دارد که به درخواست مشتریان به شکل تصادفی و با نقشه ای خاص طراحی و ساخته شود.
همان طور که قبلا اشاره کردیم روش تولید و ساخت کانکس در مدل های مختلف به شکل تقریبا یکسان ساخته می شوند. برای ساخت یک کانکس استاندارد و مقاوم نیاز به اصول مهندسی و نقشه ساخت متناسب نیاز است.
از جمله موارد مهم که در ساخت کانکس ها وجود دارد استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت است. با توجه به اینکه کانکس ها به عنوان محل سکونت موقت و یا دائم هستند حتی با توجه به اندازه ی محدود آن ها معمولا امکانات یک منزل کامل را دارند.
کانکس را بیشتر از ساندویچ پانل ساخته می شود. ساندویچ پانل ها نوعی مصالح مدرن و پیشرفته هستند که با ساختار مرکب و سبک ساخته شده که محدود به دو لایه در اطراف و فوم عایق در قسمت هسته ساخته می شوند.
فوم های عایق که به عنوان هسته در ساندویچ پانل ها به کار می روند بسیار سبک هستند.

در ادامه باید بدانید که مراحل ، روش تولید و ساخت کانکس از اصول خاصی پیروی می کند که به شرح ذیل است:

در ابتدا شاسی و اسکلت کانکس را ایجاد می کنند.

در مرحله دوم بدنه کانکس را با توجه به کاربری آن ایجاد می کنند.

در این مرحله قابلیت ضد زنگ بودن را در کانکس ایجاد می کنند.

یکی از مراحل مهم در روش تولید و ساخت کانکس عایق کردن لایه های این سازه ها است که بوسیله ی متریال هایی نظیر پلاستوفوم ، پلی اورتان ، پشم سنگ ، پلی استایرن است.

پس از آن طراحی و نصب پوشش داخلی و کفپوش هایی از جنس PVC ، پلی فوماست که در رنگ ها و طرح های مختلف براساس درخواست و سلیقه ی مشتری انجام می گیرد.

طراحی و نصب اجزای داخلی کانکس مانند سرویس بهداشتی ، اتاق خواب، آشپزخانه را براساس کارایی و نیاز انجام می گیرد همچنین مواردی مانند برق کشی و لوله کشی و نصب درب ، پنجره ، چرخ هم در صورت سفارش و نیاز کاربر انجام خواهد گرفت.

توضیحات مراحل ساخت کانکس

در ادامه روش تولید و ساخت کانکس ابتدا نیاز است که از یک برنامه ریزی مشخص و تهیه مواد با کیفیت تشکیل می شود. مواد را با توجه به کاربرد و شرایط محیطی باید انتخاب شود.
ابتدا بعد از سفارش مشتری سازندگان با بررسی موقعیت و نوع درخواست کاربر براساس نیاز اصلی او مواد را انتخاب کرده و اقدام به ساخت سازه می کنند.
پس از آن با استفاده از تیرآهن ها اقدام به اسکلت سازی کرده و قرار گرفتن آن ها بسیار مهم است به خصوص در زمان هایی که ارتفاع کانکس نسبتا زیاد است

در مورد نکات کلیدی مهم در خرید کانکس چه میدانید. پس از این مرحله رنگ آمیزی صورت می گیرد که این مرحله نیز براساس درخواست مشتری انجام می گیرد.

پوشش و سقف و عایق کاری به همراه امکانات بی نظیری کابینت و غیره در آن ها نصب می شود. این امکانات بنا به درخواست و سفارش مشتریان انجام می گیرد.

مزایای استفاده از کانکس چیست

روش تولید و ساخت کانکس 

از مزایا و ویژگی های اصلی کانکس‌ این بوده که امکان طراحی متناسب با هر فضا و مکان و جود داشته و قابلیت بازیافت مواد اولیه را دارا می باشد.

کانکس می تواند به عنوان محل اقامت و سکونت به کار رود که جابجایی آسان آن جز امتیازات این سازه محسوب می شود.

کانکس ها قابلیت شستشو در قسمت های دیوار و سقف را دارند.

هزینه تولید این سازه ها بسیار کمتر از ساختمان های با ساختار و مصالح سنتی است.

صرفه جویی در زمان به عنوان یکی دیگر از ویژگی های مطرح این نوع سازه به شمار می رود.

مهمترین دلیل استفاده از یک کانکس نیز ویژگی آماده و پیش ساخته بودن آن است و همچنین سرعت بالادر نصب باعث می شود که کانکس ها بسیار مورد توجه واقع شوند.

ایمنی بسیار بالا در مقابل حوادث غیر مترقبه و حوادثی نظیر سیل و زلزله و عوامل دیگر طبیعی و شیمیایی.

استفاده از کانکس‌ها در هر نوع اقلیمی و در هر نوع شرایط آب و هوایی امکان پذیر است.

سازه ها سبک انعطاف پذیر بوده و به راحتی قابل جابجایی هستند.

قابلیت ضد خوردگی و ضد زنگ و تعمیر آسان از دیگر موارد است که باعث شده از این سازه ها استقبال شود.

کانکس ها از ساندویچ پانل ساخته میشوند و شما میتوانید قیمت ساندویچ پانل را از ویرا پانل استعلام نمایید.