فهرست مطالب

استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان

استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان

کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان چیست؟ استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان دلایل متعددی دارد که قصد داریم در ادامه ی بحث به آن بپردازیم.
امروزه با استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان می توانیم ساختمان های لوکس و زیبا ساخت یکی از علل توجه به این مصالح رنگ بندی فوق العاده ی این سازه ها است.

بررسی علل استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان

استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان

 

عایق بودن: یکی از دلایل استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان عایق بودن این سازه و برخورداری از استاندارد های روز دنیا در این زمینه است با توجه به این امر می توانیم این مصالح را مطابق با مبحث 19 ساختمان سازی به شمار می رود.
با توجه به این مسئله این مصالح از کلیه ضوابط برخوردار است به عنوان مثال وجود فوم پلی اورتان در قسمت پشتی ساندویچ پانل ها باعث شده که این ساختمان ها تا 60 دسی بل صدا را از خود عبور نداده و از این نظر عایق باشند.
به علت وجود عایق حرارتی که در ساختمان این پانل ها وجود دارد باعث جلوگیری از به هدر رفتن انرژی می شود که در مقایسه با دیگر مصالح درصد زیادی را شامل می شود.

یکی دیگر از دلایلی که از ساندویچ پانل در نما استفاده می کنند این بوده دارای متعلقات و زاویه بوده که دیگر مصالح به کار رفته در نماها فاقد آن هستند.

صرفه اقتصادی: استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان در کنار همه ی محاسنی که دارد همچنین از برترین محصولات با کیفیت بالا ساخته شده است برخی از افراد اعتقاد دارند که این سازه ها نسبتا گران هستند.
اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از این سازه ها در دراز مدت مقرون به صرفه باشد به این ترتیب که با بهینه سازی الگوی مصرف از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و از دیگر موارد صرفه ی اقتصادی آن سرعت بالای اجرای آن است.
شما می توانید از نما در طی سالیان متمادی از طرح انحصاری و رنگ آن بهره مند شوید نکته دیگر اینکه شما نیازی ندارید برای باز آوری طرح اولیه هزینه ای را بابت شستشوی نما و بازگردانی آن کنید که این نیز جزو موارد مقرون به صرفه به شمار می رود.

استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان

دوام: استفاده از ساندویچ پانل در نما ی ساختمان باعث می شود که بنا از دوام بالایی برخوردار باشد و دلیل این امر نیز استفاده از گالوانیزه و روی در ساختار این پانل ها است.
برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر بر روی فلز گالوانیزه از فلز روی استفاده کرده و فلز گالوانیزه را برای ایجاد مقاومت و دوام به کار می برند. از این رو این نوع از نما را به عنوان نماهای مدرن و دارای مقاومت بالا در برابر ضربه ها می دانند.

تنوع طرح: نمای ساندویچ پانل با توجه به طراحی ترکیبی امکان اجراهای زیبا و متنوعی را در اشکال مختلف به کاربران می دهد. این نما می تواند طرح های سنتی و مدرن را اجرا کند.

جرم پذیری: استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان به علت استفاده از رنگ استاتیک که با روش الکترواستاتیک انجام می گیرد که باعث عدم جذب ذرات معلق در هوا شده ، وجود رنگ استاتیک بر روی رنگ گالواریوم باعث می شود که شفافیت رنگ ها حفظ شده و سرزندگی خود را حفظ کنند.
این سازه ها در برابر باد و باران و دیگر عوامل جوی از مقاومت بالایی برخوردار است.

سرعت اجرا: استفاده از نمای ساندویچ پانل به علت استفاده از نصب آسان و بهره مندی از علم روز در دنیا تا حد زیادی نسبت به سایر مصالح پیشی گرفته و از سرعت نصب بالاتری برخوردار است.

استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان

وزن: استفاده از ساندویچ پانل در نما باعث می شود که وزن سازه ها بسیار کمتر از دیگر مصالح باشد. علت این مسئله استفاده از فلزاتی مانند آلومینیوم روی و آلیاژ گالوانیزه است که باعث شده وزن ساندویچ پانل ها تا حد زیادی کاهش داشته باشد.
با این عملکرد مقدار زیادی از وزن مرده ی ساختمان کم شده است. وزن نمای ساندویچ پانل در ابعاد 3/8*38/0 است که هر کدام از ورقه های آن 1/44 متر مربع بوده در هر یک متر مربع وزنی در حدود 1/5 کیلوگرم است.

تنوع رنگی: رنگ بندی نمای گالواریوم ساندویچ پانل ها بسیار متنوع است که بر اساس سفارش و سلیقه ی مشتریان ساخته می شود جالب است که بدانید این نوع نما در 100 رنگ عرضه می شود.

آتش سوزی: خاصیت ضد اشتعال، نمای ساندویچ پانل با بهره گیری از دانش روز دنیا تحقیقات گسترده در این زمینه باعث شده که این ضعف که دامن گیر بیشتر مصالح است از بین می رود.
استفاده از فوم پلی اورتان که از رزین پلی اورتان است باعث می شود که از اشتعال آتش جلوگیری به عمل بیاید وجود درصد بالایی از کربنات باعث می شود از گسترش اشتعال جلوگیری به عمل آورده و مانع گسترش آتش سوزی می شود.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل در نما چیست

استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان

با توجه به اینکه امروزه ساندویچ پانل ها جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی مانند گچ، آجر، سیمان و غیره در ساخت و ساز هستند استفاده از آن ها در نما نیز دور از ذهن نیست

این مقاله را نیز مطالعه کنید تکنولوژی های جایگزین ساندویچ پانل. با توجه به مواردی که در ابتدا اشاره شد علاوه بر سبک بودن این مصالح از سرعت حمل و نقل بالا در ارتفاع را نیز دارند.

از دیگر مزایای ساندویچ پانل ها مقاومت بالای آن ها در برابر زمین لرزه و نیروهای برشی است

 

.

از دیگر مزیت هایی که که این مصالح دارند نفوذ ناپذیری آن ها در برابر رطوبت، سرما و گرما است . ساختمان هایی که از ساندویچ پانل ساخته شده اند در برابر باکتری و حشرات موذی از مقاومت زیادی برخوردار هستند.

از دیگر قابلیت های استفاده از ساندویچ پانل در نمای ساختمان امکان استفاده از آن ها در نقاط غیر قابل دسترس است.
همچنین امکان دسترسی به فضاهای مفید بیشتر به علت اینکه ساندویچ پانل ها از ضخامت کمی برخوردار هستند و همین مسئله باعث می شود که در ساختمان به فضاهای مفید بیشتری دسترسی داشته و از فضا نهایت استفاده را خواهید برد. ساندویچ پانل ها علاوه بر زیبایی از دوام و استحکام بالایی برخوردار هستند.