فهرست مطالب

ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل


ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل
به نوعی سازه اطلاق می شود که ساخت آن با کمک تایل های ساندویچ پانل انجام می شود. ویلاهای ساندویچ پانل از صفحه هایی ساخته شده اند که مصالح به کار رفته در آن ها فوم پلی یورتان است که بوسیله ی تزریق درون این جداره ها ساخته شده است. این سازه ها از مقاومت بالایی در برابر تبادل حرارتی و پدیده های طبیعی دارد برای آشنایی بیشتر با عملکرد ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل چیست؟

ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل

اولین مزیت ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل امکان استفاده از آن ها در مناطق اقلیمی سخت است این سازه ها به کاربران امکان می دهد که به علت تبادل حرارتی مناسب از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و صرف کمترین توان انرژی می شود فضای داخلی آن ها را به دمای استاندارد رسانده و آن را حفظ کرد.
– سرعت اجرا از دیگر مزیت های مهم است که در مورد ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل هستند که می شود به آن اشاره کرد این ویژگی در مورد ساخت و نصب این سازه ها صدق می کند. افراد می توانند بنا بر سلیقه موقعیت و بودجه ی خود ویلای پیش ساخته را سفارش داده و بعد از مدت زمانی تقریبا یک ماهه آن را تحویل بگیرند، مدت زمان نصب این سازه های بسیار کوتاه است و کمتر از دو روز طول می کشد.
– از دیگر قابلیت هایی که درباره ی این سازه به آن اشاره کنیم قابلیت استفاده از آن ها در تمام شرایط آب وهوایی است وجود جداره های عایق به افراد این اجازه را می دهد که در مناطق گرم و شرجی یا سرد و مرطوب از آن استفاده کنند.
– خاصیت مقاومت در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله از مقاومت بالایی برخوردار است. این سازه ها به شکل کاملا سبکی طراحی شده اند که در هنگام زلزله بعلت جرم کمی که دارند تخریب نمی شوند.
– قابلیت جا به جایی از دیگر مزایای ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل است می توانید سازه هایی را که در ابعاد کوچکتری هستند را به راحتی با یک جرثقیل حمل کنید و به محل مورد نظرتان انتقال دهید برای سازه های بزرگتر می توانید آن ها را به شکل چند قطعه ی جدا از هم در آورده و آن را به محل مورد نظرتان انتقال داده و در آن جا عملیات نصب را انجام دهید

این مقاله را نیز مطالعه کنید انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل.

ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل

درباره روش ساخت ویلای پیش ساخته با ساندویچ پانل چه می دانید؟

این سازه ها می توانند به دو شکل ساخته شوند در برخی مواقع به علت شرایط خاص مانند عدم امکان سازه به محل مورد نظر مانند وجود جاده های کم عرض و کوهستانی می توان مصالح اولیه را به محل یا ملک مورد نظر منتقل کرده و عملیات ساخت را در آن جا انجام داد این روش ساخت مزایا و معایبی دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. مزایای ویلاهای پیش ساخته ای که در محل ساخته می شوند می شود ساندویچ پانل را در مساحت های زیادی به صورت یک تکه اجرا کنند. در این مدل ساخت کاربر این امکان را دارد که از کفپوش های سرامیک استفاده کنند که در سازه هایی که به شکل ساخته شده حمل می شود وجود ندارد زیرا در هنگام ساخت آن ها به این مسئله توجه می شود که از مصالح سبک تر استفاده شود بنابراین از کفپوش های چوبی ضد آب با طرح پارکت استفاده می کنند.
ساخت ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل در کارخانه: در این شیوه پس از پایان ساخت سازه آن را به صورت یک تکه یا دوقلو به محل حمل کرده و در آنجا عملیات نصب را انجام می دهند. لازم به ذکر است که بدانید زمانی که از همه ی مراحل ساخت سخن به میان می آید منظور انجام همه ی مراحل ساخت یعنی عملیات سیم کشی، لوله کشی، ساخت سرویس های بهداشتی، کابینت ها و همه ی ریزه کاری ها حتی کفپوش ها و دیوار پوش ها انجام شده است. استفاده از این روش مزیت خاص خود را دارد که باعث می شود هزینه ها و زمان نصب نسبت به روش قبلی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند.

ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل چه ویژگی های فنی دارد؟

ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل

معمولا پوشش و بدنه ی ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل را از پانل هایی با ضخامت 4 سانتی متر انتخاب می کنند. در دو طرف این پانل ها ورقه های گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک و عایق پلی یورتان که در بیشتر مواقع ضخامت آن 40 است تزریق شده و قسمت میانی پانل ها را این فوم ها پر کرده اند.
برای پوشش دیوارهای داخلی از دیوارپوش هایی استفاده می شود که به روکش های پی وی سی قابل شستشو مجهز هستند استفاده می شوند این روکش ها یا به شکل طرح چوب یا به صورت کاغذ دیواری عرضه می شوند.
برای قسمت کف این ویلا ها گزینه های متعددی وجود دارد مانند استفاده تخته های ضد آب که با کفپوش های طرح پارکت تکمیل می شوند یا استفاده از سرامیک هایی که با روش عرشه فولادی اجرا می شوند.
شاسی های این سازه را با استفاده از تیر آهن می سازند
پنجره های این سازه ها را به شکل دوجداره می سازند که در صورت نیاز به حفاظ هایی با میله های آهنی مجهز می شوند.
سیستم برق کشی را بر اساس روش روکار انجام می گیرد و با داکت، فیوز مینیاتوری ، سیم کشی تلفن و آنتن، کلید و پریز استفاده می شود.
برای ایمنی بیشتر درب های ویلاها به شکل ضد سرقت ساخته می شوند.

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که تمایل دارید به سرعت و با کمترین هزینه در سرمایه و زمان یک ساختمان قابل اعتماد در ملک خود داشته باشید می توانید از ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل استفاده کنید ابتدا شرایط ملک خود را بررسی کرده و پس از انتخاب ساخت در محل و کارخانه می توانید بنا به سلیقه ی خودتان در کنار امکانات رفاهی عادی از امکاناتی که مد نظرتان است در پلان ساخت اعمال کرده و چیدمان های متفاوتی را امتحان کنید در صورت رضایت سازه مورد نظرتان را سفارش دهید

این مقاله را نیز مطالعه کنید تولید کننده ساندویچ پانل چه مواردی باید رعایت کند .