عنوان :وزن هر متر مربع ساندویچ پانل چقدر است

آیا می دانید وزن هر متر مربع ساندویچ پانل چه اندازه و دارای چه اهمیتی است. با توجه به اینکه در هر پروژه ای واحد وزن ساندویچ پانل از اهمیت بالایی برخوردار است مسئولان پروژه های مختلف تمایل دارند که بدانند وزن ساندویچ پانل ها چقدر می شود.  با توجه به اینکه ساندویچ پانل ها در سال های اخیر به عنوان مصالح مدرن و محبوب مورد استقبال قرار گرفته اند.

با توجه به اینکه ساندویچ پانل در دو نوع سقفی و دیواری تولید تولید می شود وزن هر متر مربع ساندویچ پانل در نوع دیواری و سقفی مهم است.

محاسبه وزن هر متر مربع ساندویچ پانل

وزن واحد سطح ساندویچ پانل را معمولا به ازای هر متر مربع محاسبه می کنند. برای به دست آوردن متراژ ساندویچ پانل ها در انواع مختلف در نوع دیواری و سقفی  می توانیم از فرمول های مشخصی استفاده کنیم که این فرمول ها عبارتند از:

فرمول محاسبه وزن هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی: طول*عرض*1.07

فرمول محاسبه وزن هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری: عرض*طول* 1.16

در بازار این امکان برای کاربران وجود دارد که ساندویچ پانل های دیواری را با عرض و ضخامت مشخص تهیه نمایند. برای درک بیشتر این مسئله مثالی را در ادامه بحث می آوریم. در صورتی که ساندویچ پانل مورد نظر شما ضخامتی در حدود 4 سانتیمتر داشته باشد و میزان عرض مفید آن را نیز 93 سانتی متر در نظر بگیریم که در یک دیوار کاربرد دارد. تقریبا وزن ساندویچ پانل مورد نظر شما 9750 گرم است. در صورتی که شما پانلی را با ضخامت 5 سانت و عرض مفید 93 در نظر بگیرید براساس فرمول فوق وزن ساندویچ پانل شما در حدود 9950 گرم برآورد خواهد شد.

واحد اندازه گیری سطح ساندویچ پانل سقفی

وزن هر متر مربع ساندویچ پانل

وزن واحد ساندویچ پانل های سقفی را می توانیم براساس وزن هر متر مربع ساندویچ پانل ها محاسبه کنیم. همان طور که بارها اشاره شد ساندویچ پانل ها دارای ساختاری خاص بوده که شامل دو رویه سخت و محکم هستند که این رویه ها از ورق های فلزی با آلیاژهای مختلف ساخته شده اند. امروزه مشاهده می کنیم که ساندویچ پانل ها می توانند در اشکال مختلفی مانند منحنی، مسطح و خمشی تولید شوند.

این مصالح را برای پوشش دادن سقف و دیوارهای ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی به کار می برند که این ساختمان ها می توانند در یک یا چند طبقه ساخته شوند. استفاده از این پانل ها برای ایجاد سبک سازی سقف ها و کاهش بار مرده ی ساختمان در سال های اخیر بسیار متداول بوده و علت این مسئله ویژگی های خاصی است که این سازه ها دارند که به شکل اختصار به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

در هسته ساندویچ پانل های سقفی از مواد سبکی مانند پلی اورتان یا پلی استایرن استفاده شده که این موضوع باعث می شود وزن هر متر مربع ساندویچ پانل های سقفی بسیار کم باشد.

سبک بودن این سازه ها علاوه بر کاهش هزینه ها مزایایی مانند مقاومت بالا در برابر زلزله را نیز در پی دارد.

یکی از دلایلی که باعث می شود ساندویچ پانل ها منحصر به فرد باشند این است که در عین سبک بودن در برابر فشار و ضربه از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند.

لایه های بیرونی این پانل ها از ورق های فلزی مختلف در طرح ها و رنگ های گوناگون مطابق با سلیقه ی افراد مختلف وجود دارد.

وزن هر متر مربع ساندویچ پانل

وزن هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی نیز به این شکل برآورد می شود.

پانل سقفی به ضخامت 4 سانتی متر و عرض مفید یک متر: 11390 گرم

پانل سقفی به ضخامت 5 سانتی متر و عرض مفید 1 متر : 11690 گرم

اهمیت وزن هر متر مربع ساندویچ پانل

وزن هر متر مربع ساندویچ پانل

با توجه به اینکه وزن ساندویچ پانل در هر پروژه بسته به نوع آن اهمیت پیدا می کند قصد داریم اهمیت این مسئله را مورد بررسی قرار بدهیم. در حال حاضر سبک سازی و کاهش بار مرده ی ساختمان ها بسیار اهمیت یافته است، مصالح کم وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته و همین امر باعث شده که ساندویچ پانل ها از محبوبیت زیادی برخوردار باشند. نکته ی قابل توجه در این مسئله این است که با به کارگیری مصالح مدرن امکان سبک سازی ساختمان ها به وجود آمده است.

ساندویچ پانل ها یک نمونه از این مصالح مدرن هستند که در عین کم وزن بودن از مقاومت بالایی برخوردار هستند در بسیاری از پروژه ها استفاده از آن ها نسبت به مصالح سنتی ترجیح داده می شود.

وزن ساندویچ پانل: وزن ساندویچ پانل ها مسلما یکی از ویژگی هایی که باعث شده این سازه ها بسیار محبوب و پرطرفدار باشند است. دلیل وزن کم ساندویچ پانل ها استفاده از مواد یا فوم های سبک وزن در هسته ی میانی این مصالح است. سبک سازی ساختمان ها با استفاده از ساندویچ پانل ها امکان پذیر بوده علاوه بر تامین خواسته ی کم وزن بودن مزایایی دیگری را نیز به دنبال دارد یکی از این مزایا  این بوده که ساندویچ پانل ها دارای ویژگی های عایقی بسیار مناسبی هستند که امکانات زیادی را برای ساختمان ها به ارمغان می آورد.

ساندویچ پانل ها در دسته ی مصالح سازه ای صنعتی سبک وزن قرار می گیرند از جمله نمونه های این محصولات می توانیم به ساندویچ پانل های لانه زنبوری و پانل های با بتن پاششی را نام ببریم.

کاربرد ساندویچ پانل در ساخت و ساز

با توجه به وزن پایین واحد سطح ساندویچ پانل استفاده از این سازه ها در موارد گسترده ای قابل مشاهده است. این کاربردها شامل استفاده از پانل ها در سالن های تولیدی، سوله های صنعتی و تجاری، مراکز خرید، سالن کارخانه ها و ساخت ورزشگاه ها و غیره هستند.

استفاده از این مصالح سبک باعث می شود که وزن ساختمان در مقایسه با ساخت و سازهای با مصالح سنتی کاهش یافته که این مسئله در سبک سازی فونداسیون کاملا چشمگیر است. در کنار کم وزن بودن این مصالح از ویژگی های دیگری نظیر حمل آسان و امکان نصب راحت در موقعیت های مختلف و عایق بودن همچنین کاهش قابل توجه هزینه ها در کنار دوام بالا برخوردار است.