عنوان :مشخصات چسب ساندویچ پانل چیست

مشخصات چسب ساندویچ پانل

چسب آک فیکس

 

مشخصات چسب ساندویچ پانل چیست؟ چسب عایق ساندویچ پانل در مقایسه با چسب های معمولی از یک فرمولاسیون خاص و متفاوت برخوردار است. از مهم ترین ویژگی های این نوع چسب ها قابلیت چسبندگی بالای آن است. از این محصول به شکل عمومی برای درز بندی همه ی مصالح ساختمانی مانند فلزات، سنگ و بتن به کار می رود.

از ویژگی های مهم این محصول که می توانیم به آن اشاره کنیم که این محصول با توجه به حفظ خواص از انعطاف پذیری بالایی در برابر مصالح برخوردار است همچنین این قابلیت را داشته که در برابر تغییرات دمایی مثل گرمای زیاد و یخبندان مقاومت بالایی داشته باشد.

چسب عایق ساندویچ پانل را با عنوان چسب ماستیک نیز می شناسند. همان طور که می دانید در ساخت ساندویچ پانل ها از مواد پلیمری استفاده شده و استفاده از چسب های معمولی باعث آسیب رساندن به آن ها می شود. اما استفاده از این نوع چسب باعث دوام و یک دست شدن ظاهر سازه ها می شود.

می توانید از چسب عایق ساندویچ پانل برای عایق بندی انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری استفاده کنید. استفاده از این چسب باعث می شود که به نحو چشمگیری از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود. نکته ی مهم در رابطه با این چسب های عایق این است که به علت عدم وجود مواد سمی می توان آن را در مخازن آب هم استفاده کرد.

نحوه استفاده از چسب عایق پانل چگونه است

تفنگ چسب

چسب عایق ساندویچ پانل کاربردهای زیادی دارد. اولین کاربرد این چسب برای عایق بندی ساندویچ پانل ها همچنین جهت درز بندی و آب بندی دیوارها، پنجره ها همچنین کانال های آب و فاضلاب و مصارف سبک استفاده می شود.

نکات مهم درباره استفاده از چسب عایق پانل

  • از مصرف و نگهداری چسب عایق ساندویچ پانل در دمای بالا اجتناب کنید زیرا امکان سوختگی آن ها بسیار بالاست.
  • برای ایجاد عملکرد بهتر و افزایش چسبندگی و کارایی بیشتر سطح کار را از وجود ذرات و ناهمواری ها پاک کنید تا قدرت چسبندگی بیشتر شود.
  • محل استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل باید به شکل مربع بوده و دارای ابعاد یکسان باید باشد.
  • برای کم کردن عمق محل استفاده از این چسب ها می توانید از فوم پلی استایرن یا فوم های اسفنجی استفاده کنید.
  • در صورتی که سطح ساندویچ پانل ها دچار ناهمواری و برآمدگی باشد می توانید از پرایمر استفاده کنید تا از ایجاد حباب جلوگیری کنید.

 

آب بندی سقف سازه ها با استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل

نوعی از چسب ساندویچ عایق پانل با عنوان چسب پلی اورتان وجود دارد که برای آب بندی و اتصال سازه های ساندویچ پانل به کار می روند. این نوع چسب به عنوان محکم ترین چسب عایق ساندویچ پانل است که از دوام زیادی برخوردار بوده و تا سال ها دوام می آورد. چسب عایق ساندویچ پانل پلی اورتان به دو شکل جامد و منعطف موجود است. از ویژگی های این نوع چسب این بوده که ئدر محیط به سرعت خشک می شود نکته مهم این که زمان خشک شدن آن به حدی نیست که مانع انجام کار بشود. از مزیت های این نوع چسب که سبب محبوبیت آن نیز شده است می توان به خاصیت ضد آب و قابلیت رنگ پذیری آن اشاره کرد. از دیگر ویژگی های این نوع چسب های عایق ساندویچ پانل این بوده که در دماهای مختلف کارآیی قابل قبولی از خود نشان می دهند.

چسب عایق ساندویچ پانل پلی اورتان دو جزئی

چسب پلی اورتان

این مدل چسب عایق ساندویچ پانل ترکیبی دو جزئی دارد و مهم ترین کاربرد آن پوشش دادن درزهای عمیق افقی است. این نوع چسب مانند چسب های دوقلو پس از ترکیب شدن با همدیگر واکنش نشان داده و به حجم آن افزوده شده و به شکل یک خمیر منعطف در می آید.

افزایش حجم این چسب عایق ساندویچ پانل باعث می شود که به عنوان یک گزینه ی مناسب برای پوشش دادن درزهای پانل های پیش ساخته باشند همچنین می توانیم از آن برای پوشش دادن کلیه درزها، شکاف و ترک های دیوارهای فلزی و بتنی استفاده کنید.

یکی از ویژگی های بارز و مشخصات چسب های عایق ساندویچ پانل ظاهر آن است که شبیه به مایع ویسکوز رنگی می باشد. مدت زمان واکنش برای این نوع چسب ها 30 دقیقه است و دمای مورد نیاز برای استفاده ی آن 10 تا 35 درجه سانتی گراد است. برای اینکه چسب عایق ساندویچ پانل تبدیل به ژل شود باید 45 دقیقه زمان بگذرد. در حدود یک شبانه روز طول می کشد تا چسب کاملا خشک شود اما مدت زمان مورد نیاز برای کسب مقاومت نهایی یک هفته است.

علت استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل در سازه های پیش ساخته

برای ایجاد استحکام و دوام همچنین برای درز بندی انواع ساندویچ پانل ها از چسب عایق ساندویچ پانل استفاده می شود. در برخی موارد برای اینکه اتصال فوم عایق به ورقه های پانل ها به شکل کامل صورت بگیرد از این نوع چسب ها استفاده می کنند. برای اینکه عملکرد دیوارهای سازه های ساندویچ پانل بهتر و بیشتر باشد می توانید درزهای آن را با چسب عایق بپوشانید. از دیگر نام های چسب عایق ساندویچ پانل چسب پلی اورتان و چسب ماستیکی است.

ویژگی های چسب عایق ساندویچ پانل

  • این چسب در مقابل نور مستقیم و تابش خورشید ازمقاومت بالایی برخوردار است.
  • باعث بالا رفتن عمر ساندویچ پانل ها می شود.
  • انعطاف پذیری مناسب حتی در هوای سرد و دمای پایین
  • مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و طبیعی
  • قابلیت خشک شدن در محیط بدون استفاده از خشک کن
  • مقاوم در برابر اشعه ی ماوراء بنفش
  • خاصیت غیر سمی وقابلیت استفاده در مخازن آب را دارد.
  • چسب عایق ساندویچ پانل حلال مواد به کار رفته در ساندویچ پانل نمی باشد
  • چسب عایق ساندویچ پانل انعطاف پذیری خود را در سرما و گرما به خوبی حفظ می کند..
  • قابلیت چسبندگی به انواع مصالح ساختمانی مانند بتن، سنگ، سیمان و شیشه
  • استفاده از چسب ساندویچ پانل به ویژه در ساندویچ پانل های دیواری جلوی هدر رفت انرژی را می گیرد.
  • با توجه به اینکه ساندویچ پانل ها به عنوان مصالح مدرن بسیار مورد توجه هستند آشنایی با این مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.