عنوان :ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ

mineral wool sandwich panel

ساندویچ پانل ها نوع جدیدی از مصالح و سازه های پیش آمده ساختمانی هستند که به دلیل استفاده از ترکیبات پلی اورتان، پلی استایرن و پشم سنگ، استحکام و مقاوت بسیار بالایی دارند. با توجه به کاربرد و نصب آسان ساندویچ پانل ها، توانسته اند جایگزین مناسبی برای مصالح و مواد ساختمانی سنتی باشند.

ساندویچ پانل ها دارای ساختار سه لایه بوده که هسته مرکزی و اصلی آن را یکی از ترکیبات پشم سنگ، پلی اورتان یا پلی استایرن تشکیل می دهد. برای حفاظت از هسته مرکزی ساندویچ پانل ها، دو سطح خارجی آن توسط لایه ای از فلزات آلوزنیک یا گالوانیزه پوشانده می شود. این لایه های فلزی می توانند بصورت یک رو یا دو رو به هسته مرکزی ساندویچ پانل متصل شوند. لایه های سطح خارجی ساندویچ پانل ها دارای خاصیت ضد خوردگی و ضد سایشی بوده و مقاومت و استحکام بالایی به ساندویچ پانل می دهد.

انتخاب جنس هسته ساندویچ پانل، بستگی به کاربرد آن دارد. برای ساختمان هایی که نیاز به مقاومت بالا در مقابل آتش سوزی بسیار حائز دارند، ساندویچ پانل پشم سنگ انتخاب مناسبی می باشد.

ساندویچ پانل پشم سنگ

یکی از انواع ساندویچ پانل های مورد استفاده در ساختمان ها و سالن هاس صنعتی و کاخانجات، ساندویچ پانل پشم سنگ می باشد که از الیاف معدنی و سنگ بازالت ساخته می شود. ساندویچ پانل پشم سنگ به دلیل خواص منحصر به فرد آن به عنوان یک عایق خوب با مقاومت بالا، جایگزین خوبی برای دیوارهای آجری و سفالی می باشد.

خصوصیت اصلی و ویژه­ی ساندویچ پانل پشم سنگ نسبت به بقیه عایق ها، مقاومت بسیار بالای آن در مقابل آتش سوزی می باشد. این ویژگی ساندویچ پانل پشم سنگ باعث افزایش رونق استفاده از آن در سالن های صنعتی و انبارهایی که احتمال آتش سوزی در آنها بالاست، شده است.

ساندویچ پانل پشم سنگ

ویژگی های ساندویچ پانل پشم سنگ

  • ساندویچ پانل پشم سنگ عایق دمایی، رطوبتی و صوتی خوبی می باشد.
  • در مقابل حشراتی که مخرب سازه های چوبی و آجری هستند، مقاوم می باشد.
  • این ساندویچ پانل، نسوز بوده و ضریب انتقال حرارتی آن بسیار پایین است.
  • ساندویچ پانل پشم سنگ به دلیل استفاده از الیاف معدنی، بسیار سبک وزن بوده و جابجایی و نصب آن بسیار راحت می باشد.
  • این ساندویچ پانل ها به دو شکلِ ساندویچ پانل دیواری و سقفی طراحی و ساخته می شوند و قابلیت نصب به دو فرم افقی و عمودی را دارد.
  • مواد اولیه که برای ساخت ساندویچ پانل پشم سنگ به کار می رود، طبیعی بوده و سازگار با محیط زیست می باشد.
  • ساندویچ پانل پشم سنگ از لحاظ عملکرد مکانیکی بسیار عالی بوده و از این رو در ساخت کانکس های ضد گلوله و صنایع نظامی مورد استفاده قرار میگیرند.
  • ساندویچ پانل پشم سنگ نیز مانند ساندویچ پانل پلی اورتان، ضد باکتری و ضد قارچ بوده و از این رو برای پوشش دیوارها و سقف بیمارستان ها، آرمایشگاه ها و مراکز درمانی، بسیار مناسب می باشد.
  • ساندویچ پانل پشم سنگ عایق صوتی بسیار خوبی بوده و از این رو در مکان هایی که نیاز به کنترل سر و صدا می باشد، مثل فرودگاه ها، استودیوی صدابرداری، مجتمع های ورزشی، سالن های تیراندازی و امثال آنها، بسیار مناسب می باشد.

کاربرد ساندویچ پانل پشم سنگ

چگالی و ضخامت ساندویچ پانل پشم سنگ به ترتیب بین Kg/mm3 110-100 و  cm25 – 5 می باشد. طول این ساندویچ پانل بستگی به متراژ و طول و عرض ساختمانی که در آن به کار خواهد رفت، دارد. ساندویچ پانل پشم سنگ هم برای سقف و هم دیوارها قابل استفاده می باشد. در مقایسه با مصالح سنتی همچون آجر، خاک، سیمان، بتن و … وزت پایینی داشته و در حدود 50 بار سبک تر می باشد.

ساندویچ پانل پشم سنگ در ساخت و پوشش دیوارها و سقف ساختمان‌های صنعتی و تجاری، صنایع پالایشگاهی صنایع غذایی ، انبارهای ذخیره مواد غذایی، انبار ذخیره مصارف بیمارستانی و دارو، صنایع و کارخانجات تولید دارو و مواد شیمیایی، گلخانه های هیدروپونیک، صنایع نظامی و دفاعی ، بیمارستان ها و مراکز درمانی، آزمایشگاه ها، سردخانه های مخصوص میوه و سبزیجات، سالن های پروش دام و طیور، سالن های ورزشی و باشگاه ها، فرودگاه ها، آمفی تئاترها و سالن های بزرگ کنسرت، کارگاه های تولید کننده صنعتی، استخرها و … مورد استفاده قرار می گیرند.

ساندویچ پانل پشم سنگ

خدمات نصب و فروش ساندویچ پانل پشم سنگ

شرکت ویرا ساندویچ پانل، با ارائه خدمات گسترده در حوزه نصب و فروش انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن، کارفرمایان محترم را در امر ساخت و ساز یاری می رساند. با توجه به حساسیت بالای کار نصب ساندویچ پانل ها ، شرکت ویرا ساندویچ پانل، با داشتن تیم حرفه ای و با تجربه در حوزه اجرا و نصب ساندویچ پانل ها، آمادگی خود را برای همکاری با کارفرمایان محترم اعلام می دارد. از جمله خدمات شرکت ویرا ساندویچ پانل، اجرا، نصب و فروش ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل clean room، ساندویچ پانل سردخانه، ساندویچ پانل پلی اورتان، ساندویچ پانل پشم سنگ، ساندویچ پانل پلی استایرن  و زیپ پانل در سراسر ایران می باشد.

در حال حاضر شرکت ویرا با داشتن نمایندگی ساندویچ پانل ترک ( نماینده رسمی داوود پانل و متا پانل ترک) با کیفیت عالی، در کمترین زمان ممکن و با نازلترین قیمت آماده ارائه خدمات خود می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فروش و نصب ساندویچ پانل های سقفی و دیواری پشم سنگ و انواع  مختلف ساندویچ پانل و اطلاع از قیمت نصب ساندویچ پانل، با کارشناسان ما در شرکت ویرا تماس حاصل فرمایید.

Twitter

Instagram

Telegram