فهرست مطالب

درباره ساخت سوله با ساندویچ پانل چه می دانید

ساخت سوله با ساندویچ پانل
با توجه به اینکه ساخت سوله ها از اهمیت زیادی برخوردار است، ساخت سوله با ساندویچ پانل در سال های اخیر باعث شده است که هزینه های ساخت درصد زیادی کاهش پیدا کند. ساندویچ پانل سوله از ویژگی های فوق العاده ای برخوردار است.
این نوع ساندویچ پانل ها جایگزین مصالح سنتی شده و از مقاومت بالایی نیز برخوردار هستند.

با توجه به اینکه سوله ها یکی از پرمصرف ترین بناها است که که تاکنون بشر در صنعت ساخت و ساز به آن روی آورده است می توانیم از این سازه ها استفاده های متعددی داشته باشیم به همین علت نحوه ساخت سوله از اهمیت زیادی برخوردار است.
اسکلت سوله ها از فلزات ساخته شده است با توجه به اینکه مصالح سنتی بسیار گران و از انعطاف کمتری برخوردار هستند و در بیشتر پروژه ها برای صرفه جویی در وقت یکی از گزینه های بسیار پرطرفدار ساخت سوله با ساندویچ پانل است که ظاهر سوله ها را شامل می شود.

این پانل ها علاوه بر خاصیت عایق بودن در برابر سرما، گرما و رطوبت ظاهر بسیار زیبایی نیز به سازه ی شما می بخشند.
می توانید از این پانل ها برای ساخت ظاهر سوله ها بهره ببرید همین طور از ساندویچ پانل های دیواری برای ساخت سقف سوله ها استفاده کنید.

مزایایی ساخت سوله با ساندویچ پانل چیست

ساخت سوله با ساندویچ پانل

همان طور که قبلا اشاره کردیم در ساخت سوله با ساندویچ پانل مزایایی بیشماری وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

  • اولین مزیت که در ساخت سوله با ساندویچ پانل می توان به آن اشاره کرد سبکی دیوارهای ساخته شده با این پانل ها در مقایسه با سایر مصالح است.
  • سرعت حمل و نقل در و اجرای فوری، نصب آسان این پانل ها در ارتفاعات مختلف بسیار مورد توجه است.
  • ساندویچ پانل ها در برابر رطوبت، حرارت و صدا عایق هستند.
  • نفوذ ناپذیری سازه ها در برابر حشرات که این مسئله در ساخت سوله های صنعتی و سوله هایی که به عنوان انبار ساخته می شوند بسیار حائز اهمیت است.
  • استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سوله باعث افزایش عمر مفید سوله و تجهیزات تاسیساتی که درون آن است می شود.
  • دسترسی به فضای مفید به علت ضخامت کم ساندویچ پانل ها نسبت به مصالح سنتی
  • بازگشت سرمایه گذاری ساخت سوله به دلیل ساخت در کوتاه ترین زمان ممکن
  • قشرهای بتونی که در ساندویچ پانل های مخصوص سوله وجود دارند باعث می شود که مقاومت این سازه ها در برابر آتش سوزی و خطرات ناشی از آن بالا برود.
  • یکی دیگر از مزایای ساخت سوله با ساندویچ پانل امکان حمل و نقل این مصالح به مناطق صعب العبور برای احداث سازه بدون کارگران متخصص است.
  • در هنگام ساخت سوله با ساندویچ پانل باید همه ی اصول ساخت که شامل همه ی مراحل اسکلت بندی، نصب پانل های دیواری و سقفی و همچنین نصب تجهیزات داخلی است رعایت شود.

انواع پوشش سوله با ساندویچ پانل

ساخت سوله با ساندویچ پانل

یکی از پوشش هایی که در ساخت سوله با ساندویچ پانل به کار می رود، پوشش دیواره های سازه با پانل های فوم پلی اورتان است ضخامت این پانل ها بین 25-4 سانتی متر است و در پوشش دادن سقف ها از پانل هایی استفاده می کنند که ضخامت آن ها بین 25-2 سانتی متر باشد طرح هایی که برای پوشش سقف به کار می رود شادولاین و سفال است.
معمولا برای سقف سوله ساخته شده از ساندویچ پانل از ورق های گالوانیزه استفاده نمی شود و علت این امر نیز وجود پشم شیشه در ساخت آن ها است که پتانسیل زیادی برای تجمع قارچ ها و حشرات موذی دارند.
بهترین پیشنهاد در ساخت سوله با ساندویچ پانل در ناحیه سقف استفاده از پانل های ساخته شده ازفوم های پلی یورتان بسیار معمول است این فوم ها در برابر اسیدها و بازها ، میکروب و قارچ ها مقاومت بسیار بالایی دارند.

درباره ساندویچ پانل های مناسب دیوار سوله ها باید بگوییم که به شکل معمول از پانل های پلی استایرن و پشم سنگ، پلی اورتان، استفاده می شود که پانل های پلی استایرن به علت سبک بودن آن بسیار مورد توجه است.
در صورتی که در هنگام ساخت سوله با ساندویچ پانل مسئله ی عایق بودن بسیار مورد توجه شما است بهتر است از ساندویچ پانل های پشم سنگ استفاده کنید که نسبت به سایر نمونه ها از مقاومت بیشتری در برابر آتش سوزی و سایر عوامل طبیعی برخوردار است.
از دیگر ویژگی هایی که در انتخاب پوشش ساندویچ پانل باید رعایت شود دورو بودن ورقه ی آن است که باعث بالا رفتن میزان مقاومت سازه ها می شود.

دسته بندی انواع ساندویچ پانل هایی که در ساخت سوله های مختلف به کار می روند

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی: در ادامه ی ساخت سوله با ساندویچ پانل باید بدانید که برای سوله هایی که به عنوان آزمایشگاه، کارگاه های آموزشی یا باشگاه بدنسازی ساخته می شوند بهتر است از ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی استفاده کنید این نوع پانل ها بدون شیار بوده و در برابر اشعه ی ماوراء بنفش همچنین باکتری ها، قارچ ها و آلودگی ها مقاومت بالایی دارند.
علاوه بر زیبایی که در نمای خود دارند در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی نیز مقاومت بالایی دارند. از دیگر ویژگی های آن ها قابل شستشو بودن این سازه ها است. در کنار نصب آسان از مقاومت بالایی در برابر برودت و حرارت نیز برخوردار هستند.

از دیگر نمونه های مناسب ساندویچ پانل برای ساخت سوله می توانید به ساندویچ پانل های پلی استایرن، آلوزینک، گالوانیزه، نیز استفاده کرد.

از ساندویچ پانل سوله می توانیم در موارد زیادی مانند:

  • سوله های صنعتی کارگاهی
  • سوله کارخانه‌ها و سیلوها
  • ساخت سوله های کاشت گل و گیاه
  • ساختمان های پیش ساخته ویلایی
  • آشیانه هواپیما در فرودگاه
  • پروژه های عمرانی و سد سازی
  • پروژه های معدن و مترو شهری

استفاده کنید. از دلایل محبوبیت ساخت سوله با ساندویچ پانل علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها و زمان ساخت و ساز، حمل و نقل آسان و مقاومت بالایی که دارند. این پانل ها دوستدار محیط زیست بوده و امکان بازیافت آن ها وجود دارد.