عنوان :خصوصیات فنی و تکنیکال ساندویچ پانل چیست

خصوصیات فنی و تکنیکال ساندویچ پانل

مشخصات فنی ساندویچ پانل

خصوصیات فنی و تکنیکال ساندویچ پانل را بشناسیم؟ ساندویچ پانل ها به عنوان مصالح مدرن بسیار در ساخت سازه های شهری در سراسر دنیا اهمیت پیدا کرده اند. این پانل ها پس از جنگ جهانی دوم تاکنون توانسته اند جایگاه خود را در ساخت و ساز یافته و مورد توجه قرار بگیرند.
ساندویچ پانل ها در نوع کاربری تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند اما در خصوصیات فنی انواع مختلف این سازه ها با یکدیگر دارای مشترکاتی هستند که قصد داریم به مرور این ویژگی ها بپردازیم  برای آشنایی هرچه بیشتر به بررسی خصوصیات فنی و تکنیکی ساندویچ پانل ها خواهیم پرداخت.

بررسی خصوصیات فنی و تکنیکال ساندویچ پانل

مشخصات فنی ساندویچ پانل

این مقاله را نیز مطالعه کنید ساخت سوله با ساندویچ پانل

خصوصیاتی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد به شکل کلی در رابطه با انواع مختلف ساندویچ پانل های است:

عایق حرارتی: احتمالا اولین گزینه برای خصوصیات فنی و تکنیکال ساندویچ پانل ویژگی عایق حرارتی این پانل ها است که پوشش دهی آن براساس ماده ی پوشاننده ی آن است. در حال حاضر بهترین عایق های حرارتی در این سازه ها لفاف های PUR و PIRاست که از هدایت گرمایی پایینی برخوردار است.

مقاومت مکانیکی و تحمل بار: ظرفیت و میزان تحمل بار توسط ساندویچ پانل ها با استفاده از همه ی خواص مکانیکی که توسط همه ی قطعات که شامل پوشش فلزی، هسته عایق حرارتی است انجام شده و باعث تامین انسجام و چسبندگی می شود. برای تعیین تحمل بار تنها نمی توانیم به محاسبات تئوری اکتفا کرد طراحی مورد نظر باید براساس استانداردهای هماهنگی کالا و تست های آزمایشگاهی انجام بگیرد.

چفت شدن ساندویچ پانل

نفوذ ناپذیری ساندویچ پانل در برابر عوامل طبیعی: یکی دیگر از مهم ترین خصوصیات فنی و تکنیکال ساندویچ پانل مقاومت این سازه ها در برابر آب، هوا و بخار است. این خصوصیت توسط پایه ی فلزی این پانل ها پشتیبانی می شود.
خصوصیات نهایی روکش ها یا ورقه های فلزی برای ساندویچ پانل ها که شامل روکش فلزی بخش داخلی و خارجی دیواره و سقف آن ها است براساس لبه های بسته و هم پوشانی فلزات قرار گرفته است.
رعایت این موارد باعث می شود که اتصالات ساندویچ پانل به شکل صحیح و کاملا تضمینی نصب شوند اندازه دقیق ساخت و ایجاد نوار آب بندی ویژه فلزی است. طراحی مناسب برای اتصالات ساندویچ پانل ها باید براساس قوانین فنی به شیوه دقیق پیروی و اجرا شود.

خصوصیت ضد حریق ساندویچ پانل ها: یکی از خصوصیات فنی و تکنیکال ساندویچ پانل ها که در نوع خود بی نظیر است خواص ضد حریق یا نسوز بودن آن ها است. این ویژگی در انواع مختلف ساندویچ پانل ها متفاوت است. یکی از انواع ساندویچ پانل ها که مقاومت و واکنش مناسبی در برابر آتش از خود نشان می دهد نمونه های پلی استایرن هستند.
دو نمونه ی دیگر که می توانند پارامترهای مقاومت مناسبی را در برابر آتش از خود نشان بدهند پانل هایی با لفاف PUR و عایق PIR هستند که اولی مقاومت بالایی داشته و دومی خاصیت خود خاموش کنی دارد.
یکی از ویژگی های اصلی محصولات کامپوزیت فلزی انتشار آتش به بیرون است که ساندویچ پانل ها در بالاترین رده قرار دارند.
این موضوع بدون استفاده از هرگونه تجزیه و تحلیل یا آزمایش با توجه به نفوذ ناپذیری این سازه ها در برابر هوا و بخار، آب است.

نقشه ساندویچ پانل

در ادامه خصوصیات فنی و تکنیکال ساندویچ پانل ها در زمینه آتش سوزی باید گفت که عملکرد این پانل ها در مقابل آتش سوزی به دقیقه است که با در نظر گرفتن خصوصیات فیزیکی دیگر بیان می شود. R به معنای تحمل ظرفیت بار، Eبه معنی استحکام سطح بوده و I مفهوم ظرفیت عایق را نشان می دهند به عنوان مثال اگر بر روی یک سازه قید شده باشد REI30  به معنای تحمل فیزیکی پانل در برابر آتش سوزی است. در کل باید بگوییم که ساندویچ پانل های ساخته شده از هسته یا فوم پلی استایرن می توانند حداکثر به مدت زمان 15 دقیقه در مقابل آتش سوزی از خود مقاومت نشان دهند

میتوانید این مقاله را نیز مطالعه کنید مقاومت ساندویچ پانل در مقابل الکتریسیته و نویز.
میانگین مقاومتی که برای عایق های PUR / PIR گزارش شده است 15، 30 دقیقه و در برخی موارد نیز 45 دقیقه نیز مشاهده شده است.
این در حالی است که ساندویچ پانل هایی که هسته میانی آن ها از پشم سنگ یا همان لفاف پشم معدنی ساخته شده است دارای بالاترین مقادیر مقاومت بوده و مدت زمانی مابین 90 تا 120 دقیقه در برابر آتش از خود مقاومت نشان می دهند که این مدت زمان بسیار چشمگیر بوده و در کاهش خسارات نقش موثری دارد.

خصوصیات اکوستیک  ساندویچ پانل: از دیگر خصوصیات فنی و تکنیکال ساندویچ پانل خاصیت اکوستیک آن است. دو خاصیت اکوستیک این پانل ها در سیستم های دارای روکش های داخلی و خارجی شناخته می شوند. عایق صوتی تا حدی فیزیکی است که اندازه ی کاهش انرژی صوتی را در سمت دیگر از یک سطح به نمایش می گذارد.
برای درک بیشتر می توانیم روکش های فلزی دیوار و سقف را مثال بزنیم که منبع صدا در سمت دیگر آن است. بنابراین برای سنجش قابلیت اکوستیک کاهش انرژی صوتی یک متریال ساختار و یا سطح آن را در دسی بل بیان می کنند. در کل سازه هایی که از وزن بالایی برخوردار هستند بسته به فرکانس صدا برای کاهش انرژی صوتی مناسب هستند.
بنابراین به همین دلیل است که ساندویچ پانل هایی که دارای هسته پشم سنگ معدنی هستند در مقایسه با پانل های با عایق های PUR / PIR از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. هنگامی که منبع و سنسور صورت در یک سمت باشد میزان جذب صدا نشان دهنده ی این است که انرژی صوتی کاهش یافته است.
پانل های که ثابت و با روکش فلزی هستند تقریبا همه ی انرژی صوتی را برمی گردانند. این پنل ها به شکل موثر قابلیت جذب صدا ندارند. میزان جذب صدا در ساندویچ پانل هایی که دارای روکش های فلزی سوراخ دار هستند و هسته های عایق با پشم سنگ افزایش پیدا می کنند.

در پایان باید بگوییم علاوه برخصوصیات فنی و تکنیکال ساندویچ پانل ها که در بالا به آن ها اشاره کردیم این سازه ها از مزایای بیشماری برخوردار هستند که در کنار این خصوصیات تبدیل به مصالح پرطرفدار و محبوب در سطح جهان شده اند.

شما میتوانید از این محصول برای سازه اتان استفاده کنید . جهت استعلام قیمت ساندویچ پانل با کارشناسان ما تماس بگیرید .