فهرست مطالب

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

تفاوت ساندویچ پانل دیواری وسقفی چیست؟ ساندویچ پانل ها به عنوان مصالح مردن پیش ساخته ای هستند که در دو نوع سقفی و دیواری تولید می شوند. این محصولات در ضخامت های مختلفی تولید شده است. لایه های اطراف ساندویچ پانل ها از مقاومت بالایی برخوردار بوده و قسمت میانی آن ها انعطاف پذیری بیشتری دارد.

ساندویچ پانل ها در انواع مختلفی تولید می شوند اما مشهور ترین نوع ساندویچ پانل نمونه های دیواری و سقفی آن است. برای آشنایی بیشتر با تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی با ما همراه باشید.

آشنایی با تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

اولین تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی این است که نمونه سقفی ساندویچ پانل ها این است که این سازه ها بر اساس اسمی دارد برای ساخت انواع سقف های سالن ها و سوله های صنعتی است این در حالی است که پانل های دیواری برای ساختن دیوارها به کار می رود این ساندویچ پانل ها در کنار طول عمر و کارکرد بالا از هزینه های پایین تری برخوردار هستند.

تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی در موارد متعددی است که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم. ساندویچ پانل های سقفی در مقایسه با ساندویچ پانل های دیواری از گام های بلندتری برخوردار هستند علت این امر نیز ایجاد مقاومت و استحکام را در برابر وزن سنگین و عوامل طبیعی مانند باد و باران است.

از دیگر موارد تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی نحوه ی اجرای این سازه ها است هر کدام از این پانل ها را می توان بر اساس نر و مادگی، پیچ مخفی و موارد دیگر نصب کنید.

همچنین از دیگر مواردی که در تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی می توانیم به آن اشاره کنیم تنوع در ساخت، طراحی و عایق میانی این ساندویچ پانل ها است که به عنوان تفاوت قلمداد می شوند. در ادامه باید اذعان داشت که نوع ورقه ها، دانیسته و ضخامت لایه ها به عنوان پارامترهایی هستند که به عنوان ویژگی و تفاوت های این مصالح محسوب می شوند.

ساندویچ پانل سقفی چیست

 

در ادامه تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی برای درک بهتر قصد داریم که به شکل جداگانه هرکدام از این سازه ها را به صورت جداگانه معرفی کنیم. ساندویچ پانل های سقفی، برای استفاده در انواع سقف ها به کار می روند. این پانل ها به گام های ذوزنقه ای شکل و به شکل اورلپ ساخته شده اند این ویژگی ها باعث می شود که از نفوذ آب به درون ساختمان ها جلوگیری شود. پانل های سقفی در طول های بلند یعنی بیشتر از 13 متر ساخته می شوند قابلیت اورلپ شدن بر روی یکدیگر به این سازه ها امکان هماهنگی بیشتری را می دهد.

همان طور که قبلا گفتیم این پانل ها به عنوان پوشش های مناسب سقف در ساختمان های مدرن پیش ساخته و صنعتی به کار می رود. معمولا پانل های سقفی را از ورقه های گالوانیزه، آلوزنیک می سازنند. نکته مهم این که این ورقه ها به شکل پیش رنگ شده و با ضخامت های مختلف وجود دارد.

همان طور که می دانید سقف ها به عنوان محافظ در ساختمان ها باید از کیفیت و استحکام بالایی برخوردارباشند. استفاده از انواع ساندویچ پانل های سقفی با جنس گالوانیزه و پلی استایرن به شما این اطمینان را می دهند که سازه ی شما دارای یک سقف مطمئن و محکم است. می توانید از ساندویچ پانل سقفی در ساخت :

  • سوله های ورزشی
  • کانکس های پيش ساخته
  • ساختمان های ويلايي و آشيانه های هواپيما
  • پوشش سقف سوله های صنعتی، انبار و سیلو استفاده کنید.
  • انواع سرد خانه‌های ثابت و متحرک
  • کانتینرهای حمل و نقل

استفاده کرد.

ساندویچ پانل دیواری چیست

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

در ادامه بحث تفاوت ساندویچ پانل دیواری وسقفی به معرفی ساندویچ پانل های دیواری خواهیم پرداخت. ساندویچ پانل دیواری به عنوان مصالح ساختمانی سبک و عایق شناخته می شوند که به دلیل داشتن این ویژگی ها بسیار مورد توجه هستند. همان طور که از عنوان این مصالح پیداست برای پوشش انواع دیوارها به کار می روند ساندویچ پانل های دیواری دارای مزایای زیادی هستند به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار می گیرند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل دیواری چیست

کاهش زمان ساخت پروژه
قابلیت جابجایی آسان
تنوع رنگ
مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی
مقاوم در برابر حشرات موذی
قابل شستشو
مقاوم در برابر زلزله
افزایش طول عمر ساختمان
قابلیت استفاده مجدد

عایق حرارت و رطوبت
عایق صوت
سبک بودن
هزینه ی پایین

از ویژگی های بارز این مصالح مدرن است که درمقایسه با مصالح سنتی بسیار به صرفه است.

انواع ساندویچ پانل های دیواری چیست

در ادامه موضوع تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی به معرفی انواع ساندویچ پانل دیواری می پردازیم .

ساندویچ پانل دیواری قفل دار

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

ساندویچ پانل دیواری نر و مادگی

ساندویچ پانل دیواری ساده

که هر کدام در نوع خود مزایایی دارند در انتها باید بگوییم که در کنار تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی این سازه ها دارای شباهت های زیادی نیز به هم هستند.

تاریخچه استفاده از ساندویچ پانل دیواری و سقفی چیست

تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی در چیست

در گذشته برای ساخت ساختمان ها و سازه های مختلف از مصالح سنتی نظیر گچ، آجر، سیمان و آهن و غیره استفاده می شد اما در حال حاضر استفاده از ساندویچ پانل ها بسیار رایج و متداول شده است. جالب است بدانید که از این سازه ها در ابتدا امر برای ساخت انواع وسایل نقلیه مانند قطار و هواپیما استفاده می شده است اما کم کم با پیشرفت این سازه ها در جنبه هایی انعطاف پذیری بالا، کیفیت و ظاهر زیبا باعث شد که در صنعت ساخت و ساز نیز مورد توجه قرار بگیرد.

استحکام بالا و سبک وزن بودن این سازه ها از مهم ترین مزایای آن ها به شمار می رود. با توجه به اینکه دمای گرم در ساختمان ها به قسمت بالای ساختمان می رود به همین دلیل لازم است که از مصالح ساختمانی مناسب و عایق استفاده کنید. از دیگر دلایل توجه به این مصالح مدرن نصب آسان و راحت آن ها است که به عنوان یکی از مهم ترین مزیت ها به شمار می رود.

میتوانید قیمت ساندویچ پانل سقفی و دیواری را از کارشناسان ویراپانل استعلام بگیرید .